Wanneer je als onderneming aan de slag gaat met online content, kom je vaak de term SEO tegen. SEO staat voor zoekmachine optimalisatie en is van groot belang voor je onderneming. Als je een website hebt, wil je natuurlijk dat deze gevonden kan worden door de primaire doelgroep van je onderneming. Een website die niet gevonden kan worden, is natuurlijk totaal nutteloos.
Met SEO kun je hier voor zorgen en dit bestaat uit 200 factoren, die de vindbaarheid van je website kunnen verbeteren. Niet iedere factor van SEO is van groot belang en sommige zorgen voor minimaal resultaat. Linkbuilding is de belangrijkste factor en hiermee kun je de autoriteit van je website goed verbeteren. Hoe werkt linkbuilding precies? En waar moet je op letten? In dit artikel gaan we hier uitgebreid op in, zodat je er meer over te weten komt.
Hoe werkt linkbuilding precies?
Linkbuilding is het vergaren van verschillende links op externe websites, die verwijzen naar jouw website. Deze links vormen samen een linkprofiel en zorgen voor meer autoriteit voor je website. Hoe relevanter de platform websites zijn die naar je website verwijzen, hoe beter je linkprofiel wordt. De zoekmachine van Google bepaald hoe belangrijk je website is op basis van dit linkprofiel.
Dit betekent dat je dit ook goed moet aanpakken en precies moet weten hoe werkt linkbuilding. Je kunt linkbuilding eigenlijk op een manier aanpakken, maar dit kun je verschillende uitvoeren. Het is in ieder geval van groot belang dat je content relevant is aan je website en aan de externe website waarop je het plaatst.
Hoe werkt linkbuilding: Waar moet je op letten?
Hoe werkt linkbuilding precies? Je moet bij linkbuilding op veel dingen letten, zodat je de kwaliteit van een link kunt waarborgen. Des te meer kwalitatieve links die verwijzen naar je website, hoe meer autoriteit je krijgt. Dit betekent dat de relevantie moet kloppen en je moet ervoor zorgen dat de content relevant is aan je onderneming.
Daarnaast moet de website waarop de content komt ook relevant zijn aan je onderneming en de content. Je wilt ook geen links plaatsen in linkpartners lijsten, omdat dit voor weinig autoriteit zorgt. Een link in een stuk content is veel meer waard dan een link in een linkpartner lijst. Google heeft namelijk dan al snel door dat er iets niet klopt.
Uitbesteden van het werk
De meeste ondernemers weten niet hoe werkt linkbuilding. Dit kan ervoor zorgen dat ze het ook niet goed kunnen uitvoeren. Daarnaast hebben ze hier geen tijd voor en hebben ze ook niet meerdere websites waar ze content op kunnen plaatsen. Een marketingbureau heeft dat wel en daarom kan linkbuilding uitbesteden een goed idee zijn.
Zo kun je voor een kleine vergoeding ervoor zorgen dat je website hoger komt in de zoekresultaten van Google. Een marketingbureau heeft vaak meerdere websites waarvan ze gebruik kunnen maken. Op deze manier krijg je genoeg backlinks die verwijzen naar je eigen website. Daarnaast kunnen ze ook de andere SEO factoren toepassen op je website. Zo weet je zeker dat je website meer autoriteit krijgt.